Beste HCP-vrienden
22-8-2020 Ik hoop dat iedereen een goede vakantie heeft gehad. Wegens een technische omissie, is deze nieuwsbrief niet uitgegaan vóór de zomervakantie, maar is de informatie nog altijd relevant. Veel leesplezier. Het afgelopen hockey-seizoen is geheel anders verlopen en voor velen is de ‘vacation’ de ‘staycation’ geworden. Ik hoop dat je desondanks van de rust kunt hebt kunnen genieten.Als bestuur hebben we in deze zomer gewoon doorgewerkt om alles weer in gereedheid te brengen voor het seizoen 2020/21. Over een paar zaken willen we je kort informeren
- Vakantiesluiting complex
Toch hebben we gezien hoe er in de sluitingstijd gebruik gemaakt is van de velden. Laten we hier voor volgend jaar niet over hoeven struikelen en ons houden aan de afspraken.
- Help je mee?
- 1 Klussen dag
‘Vele handen maken licht werk’ luidt het spreekwoord. Samen maken we er een gezellige dag van en zullen met wat lekker eten en drinken afsluiten om je te bedanken.
We hebben veel aanmelding ontvangen, dus daarvoor veel dank.
2.2 Bar-bezetting
De barcommissie heeft zich in maart gebogen over hoe we de bar qua bezetting beter zouden kunnen organiseren, want op de zondagen bleek dit toch vaak een probleem. De barcommissie heeft geadviseerd om voor de zondagen een (tegen vrijwilligersvergoeding) betaalde coördinatie-bezetting te organiseren. Het bestuur heeft dit overgenomen.
Dus als jij denkt: ik ben minimaal 25 jaar oud en vind het leuk om op zondagen de bar(-coördinatie) te verzorgen en toeschouwers en spelers een leuke dag te bezorgen: dan ben JIJ degene die we zoeken. Als er meerdere kandidaten zijn, kunnen we een mooie verdeling maken over de zondagen.
Meld je aan door een mailtje te sturen aan [email protected].
- 3 Sponsorcommissie
Ben jij ook creatief, communicatief en zie jij ook die kansen om opgeteld meer te bieden aan sponsoren, meld je dan aan. En, ooh ja, dit hoeft niet permanent hoor, het mag ook voor een specifiek project: heel graag zelfs. Aanmelden kan door een mailtje aan [email protected] of [email protected]
- 4 Communicatiecommissie
Vind jij het schrijven van kleine stukjes tekst leuk of heb je goede ideeën om ons als HCP nog zichtbaarder te maken, meld je aan door een mailtje te sturen aan [email protected].
- 5 Wervingscommissie
Denk jij: ‘hé, dat is leuk: contacten aanboren, slimme verbindingen leggen met scholen en bijvoorbeeld zwemlesbedrijven’, kom er dan ook bij en laat je horen via een mailtje aan [email protected] . Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
- Nieuw Clubhuis en vernieuwing veld B
Het clubhuis vraagt qua voorbereiding veel inzet met bouwvoorbereiding en de voorbereiding van de financiering. Hiertoe lopen goede gesprekken met de gemeente Breda en voorzien we een behandeling in de gemeenteraad eind 2020. De noodzakelijke aanvragen voor subsidies en waarborgen zijn inmiddels verzonden. De business-case die we hebben opgemaakt, passen we continu aan aan veranderende omstandigheden, zoals de huidige corona-situatie. De uitkomst is nog steeds positief.
Om steeds de goede stappen te zetten, is er een commissie gevormd met daarin Arend Groenewegen als architect, aangevuld met expertise rondom financiën, financiering, realisatie en sponsoring door Jan Theunissen, Ramón de Croo en Niek Beukema (sponsorcommissie), Reinier Nederhoed, Rein Raaijmakers, Wim de Fouw en Carlo Post
We verwachten kort na de zomer een meer concreet beeld te hebben, zodat we dit in een (nog te plannen) Algemene Vergadering in oktober voor kunnen leggen.
- Corona en opening seizoen 2020/21
Zo zal bijvoorbeeld het clubhuis geheel worden voorzien van looprichtingen zodat er maximaal 30 personen in de kantine kunnen zijn. Maar ook aan de rand van het veld zal een duiding komen van 1,5 meter.
Daarnaast is er afgelopen jaar helaas geen eindejaars-BBQ geweest, geen GVT, geen vrijwilligers-bedank-avond etc etc. We weten nog niet hoe we het seizoen 2020/21 binnen de regels kleur kunnen geven, maar wellicht heb jij er een idee bij: kom dan even binnen tijdens de ‘inloop’ van het bestuur: elke twee weken om 20:00 uur.
Wij hopen dat we elkaar met 1,5 meter weer snel kunnen ontmoeten.
- SPEL
De teams worden hierover specifiek geïnformeerd, maar graag zeggen we reeds DANKJEWEL aan de vele vrijwilligers die zich hiermee bezig houden bij zowel HCP als bij HCEL. We zien uit naar een succesvolle samenwerking!
- Penningmeester
Momenteel zijn we hiertoe nog nader in gesprek met een kandidate. Mocht jij denken: hé, dát is echt een uitdaging voor mij, laat het dan zsm weten via [email protected], want ‘vele handen maken licht werk’.
- Hockey technisch beleidsplan en extra TC-bestuurslid
Door het bestuur is dit plan omarmd en is grote dankbaarheid geuit naar de leden van deze projectgroep: Cees, Eeko, Harry, Maryijn en Rob: top.
Om dit plan ook vast te houden voor de komende jaren zullen we in ieder geval:
- Het aanbieden aan de Algemene Vergadering 28/8 om vast te stellen
- Aan de te plannen Algemene Vergadering na 28/8 voor te stellen een extra TC-bestuurslid voor te stellen (dit is een vacature, je kunt je tot half september aanmelden via mail aan [email protected])
- HT2-oplieding starten (september start een groep van circa 15 cursisten)
- Trainers verbinden aan onze aanpak
- De rol van trainer/coach-coördinator organiseren die op vaste dagen aanwezig is voor vragen, feedback, hulp etc. De voorbereidingen hiervoor zijn lopende en zullen we in komende nieuwsbrieven nader toelichten.